Termeni de livrare

I. Domeniul de validitate

Acești termeni de livrare se aplică tuturor contractelor de cumpărare și de prestări servicii, precum și contractelor de muncă, inclusiv serviciilor de consultanță și altor servicii contractate prestate de STILL - sunt excluse contractele din grupele de produse „Sisteme de rafturi” & „Sisteme de automatizare”. Condițiile de cumpărare ale clientului, precum și orice modificări sau abateri de la acești termeni de livrare sau orice acorduri auxiliare sunt obligatorii pentru STILL numai în măsura în care au fost confirmate de STILL în scris. În cazul în care declarațiile trebuie făcute în scris în conformitate cu aceste condiții, formularul de text (așa cum este descris în § 126b BGB (Codul civil german)) este suficient.

 

II. Încheierea contractului

Ambele părți contractante sunt obligate de conținutul comenzii de cumpărare și de confirmarea scrisă a acesteia. În cazul în care clientul a stabilit un termen pentru acceptarea ofertei, contractul se va materializa numai dacă a fost acceptat în termenul prevăzut. În cazul în care clientul nu acceptă contractul în forma menționată sau în termenul prevăzut, contractul se va materializa numai atunci când confirmarea scrisă a comenzii este conformă cu oferta. Clientul va fi obligat la oferta de cumpărare timp de patru săptămâni, această perioadă începând cu ziua în care comanda scrisă a fost primită de STILL.

 

III. Livrări și servicii

Documentele care însoțesc oferta, cum ar fi ilustrații și desene, precum și detalii cu privire la greutate și măsurători, precum viteze, consumul de combustibil și costurile de exploatare, sunt considerate a fi valori aproximative cu intervale de toleranță și nu reprezintă caracteristici garantate de calitate.

Calitatea și natura articolelor de livrare sunt specificate în contract și nu vor fi garantate. Abaterile necesită o formă scrisă. Furnizorul va indica în scris dacă condițiile de funcționare și de mediu solicitate pentru articolele livrate diferă de condițiile standard stabilite în documentele de cumpărare (în special atunci când sunt necesare condiții ambientale și locații specifice). Condițiile standard de mai sus ale STILL se aplică în lipsa unei astfel de notificări.

Datele privind costurile, desenele și documentele tehnice sau orice alte informații tehnice nu vor fi utilizate fără aprobarea STILL, cu excepția asamblării, punerii în funcțiune, exploatării și întreținerii articolului de livrare, nici copiate, reproduse, puse la dispoziția terților sau dezvăluite în orice alt mod. STILL își rezervă dreptul de proprietate și drepturile de autor asupra tuturor acestor documente.

STILL are dreptul de a aduce modificări constructive ca parte a dezvoltării continue a articolelor de livrare și ca urmare a deciziilor de politică internă de achiziții.

 

IV. Prețuri și plăți 

1) Prețuri

Cu excepția cazului în care se convine altfel, prețurile articolului de livrare sunt franco fabrică, excluzând impozitul legal pe vânzări (TVA) și ambalaj, dar incluzând încărcarea în fabrică. Ambalajul va fi preluat numai dacă este convenit prin acord special. STILL va fi îndreptățită să ridice prețul la nivelul noului preț de vânzare, în cazul în care prețurile de vânzare relevante pentru client se modifică până la efectuarea livrării.

2) Data scadenței

Cu excepția cazului în care s-au încheiat acorduri specifice, prețul trebuie plătit în numerar și fără nicio deducere, adică o treime din prețul total în termen de 14 zile de la data confirmării comenzii și două treimi din prețul total în termen de 14 zile după ce clientul a fost anunțat că livrarea este gata pentru expediere. Costurile reducerii, precum și taxele pe facturi și cecuri vor fi suportate de client. În caz de nerespectare a perioadei de plată convenite, dobânda legală după data scadenței va fi percepută până la data nerambursării și a dobânzii penale legale ulterioare, fără a fi emisă nicio altă notificare clientului în cauză. În cazul unei plăți întârziate, STILL poate pretinde zece euro ca taxe pentru fiecare scrisoare de atenționare. Dreptul de a invoca orice alte cereri de despăgubire nu va fi afectat.

3) Neplată

Clientul nu va avea dreptul să rețină plățile pe baza unor cereri reconvenționale contestate și care nu sunt stabilite legal, adică compensarea oricăror astfel de creanțe va fi astfel exclusă.

În cazul în care STILL consideră că nu va primi prețul total de achiziție de la client sau nu la timp, STILL va fi îndreptățită să refuze executarea contractuală invocând o garanție insuficientă, până când nu s-a plătit contravaloarea datorată sau nu a fost asigurată garanția. În cazul în care clientul nu plătește contravaloarea datorată sau nu oferă garanția relevantă într-un termen rezonabil solicitat în scris, STILL poate anula contractul.

STILL va fi, de asemenea, îndreptățită să se retragă din contract după ce a stabilit o perioadă rezonabilă în scris, dacă clientul nu efectuează o plată anticipată convenită la timp sau dacă refuză ferm și definitiv să accepte bunurile comandate.

În cazul rezilierii contractului, STILL va avea, de asemenea, dreptul de a cere despăgubiri, inclusiv profituri pierdute în valoare de cel puțin 20% din prețul de achiziție, cu excepția cazului în care se poate dovedi că prejudiciul este mai mic.

4) Impozitul pe vânzări

Impozitul pe vânzări se bazează pe legea aplicabilă privind impozitul pe vânzări. În cazul livrărilor transfrontaliere, STILL va utiliza scutirile fiscale existente. Clientul va notifica compania STILL imediat despre numărul de identificare al cifrei de afaceri relevante dacă livrările transfrontaliere se efectuează în UE și furnizează toate celelalte dovezi în măsura necesară pentru a obține o scutire de impozit în conformitate cu legislația germană sau externă privind impozitul pe vânzări. Orice taxă de vânzare germană sau externă care urmează să fie plătită de către STILL va fi facturată în plus față de prețul net și va fi suportată de client. Dacă impozitul pe vânzări este generat pe baza plăților efectuate înainte de efectuarea livrării (sau a serviciului prestat), acesta va fi facturat separat. Impozitul pe vânzări se taxează pentru plată împreună cu prețul net.

 

V. Perioada de livrare, Rezervarea drepturilor de îndeplinire a contractului

Perioada de livrare începe atunci când confirmarea comenzii a fost expediată, dar nu înainte de primirea tuturor documentelor care trebuie furnizate de către client, de clarificarea tuturor detaliilor tehnice și de restituirea plății în avans convenite.

Se consideră că termenul de livrare a fost respectat atunci când articolul de livrare este disponibil pentru acceptare la sediul furnizorului înainte de expirarea perioadei de livrare sau când se emite o astfel de notificare că mărfurile sunt gata de expediere în această perioadă. Respectarea termenului de livrare impune clientului să își îndeplinească obligația de a coopera și de a executa contractul.

Perioada de livrare va fi prelungită în mod rezonabil în cazul unor acțiuni industriale, în special greve și sechestre, și atunci când apar evenimente neprevăzute (de exemplu, perturbări în funcționare, intervenții ale guvernului, întârzieri în aprovizionarea cu materii prime importante, accesorii, dificultăți în alimentarea cu energie, război, revolte, embargouri, rechiziții militare și catastrofe naturale), care vor afecta în mod evident și considerabil finalizarea sau furnizarea articolului de livrare. Acest lucru se aplică și în cazul în care aceste circumstanțe afectează un subcontractant. Nici STILL nu va fi răspunzătoare pentru circumstanțele de mai sus, dacă acestea apar în timpul întârzierii care există deja. STILL va informa clientul despre începutul și sfârșitul unor astfel de impedimente majore cât mai curând posibil.

În cazul în care clientul solicită o întârziere a expedierii, acesta va fi taxat cu costurile de depozitare sau cu cel puțin 0,5% din suma facturată pentru fiecare lună sau părți din aceasta, dacă bunurile sunt depozitate la sediul furnizorului, începând cu o lună după ce clientul a fost notificat că mărfurile sunt pregătite pentru expediere. Dreptul de a solicita costuri mai mari de depozitare va fi rezervat, în timp ce clientul are dreptul de a dovedi că costurile de depozitare sunt mai mici. Cu toate acestea, STILL are dreptul să dispună diferit de articolele de livrare după ce a stabilit în scris un termen rezonabil și să organizeze o nouă livrare către client pe baza termenelor de livrare convenite și după ce a convenit asupra unui nou termen de livrare.

Îndeplinirea contractului se face sub rezerva că livrarea nu este restricționată de nicio reglementare națională sau internațională, în special de reglementările privind controlul exporturilor și embargouri sau orice alte sancțiuni. Părțile contractante sunt obligate să furnizeze toate informațiile și documentația necesară pentru export/transport intern/import. Întârzierile cauzate de verificările la export sau procedurile de acordare a licențelor vor prevala asupra oricăror termene de livrare sau termene limită stipulate. Dacă nu se pot obține licențele necesare pentru anumite articole, contractul va fi considerat ca neîncheiat cu privire la articolele în cauză.  orice cerere de despăgubire legată de aceasta sau de depășirea termenelor menționate mai sus va fi exclusă.

 

VI. Transferul riscului

Livrările se fac de la sediul furnizorului, unde bunurile pot fi colectate sau de unde pot fi expediate. În cazul în care clientul sau reprezentantul său desemnat nu colectează bunurile la data de livrare specificată, care va trebui convenită cu STILL cu cel puțin o săptămână în avans, STILL va fi autorizată să expedieze articolul de livrare pe riscul și cheltuiala clientului. În ambele cazuri, riscul îi revine clientului de îndată ce STILL a predat articolul de livrare clientului sau reprezentantului său autorizat sau transportatorului sau companiei de transport.

În cazul în care expedierea este întârziată din motive pentru care clientul este responsabil, riscul va fi transferat clientului în ziua în care este informat că mărfurile sunt pregătite pentru expediere. Riscul este, de asemenea, transferat clientului atunci când sunt expediate livrări parțiale sau când au fost comandate alte servicii STILL (de exemplu, expedierea, livrarea, instalarea, asamblarea sau instruirea/familiarizarea personalului). Expedierile se fac practic pe cheltuiala clientului, iar clientul suportă, de asemenea, riscul atunci când acceptă în mod implicit acceptarea articolelor de livrare.

Indiferent de drepturile menționate la articolul VIII de mai jos, bunurile furnizate clientului vor fi, de asemenea, acceptate de către acesta din urmă, dacă prezintă defecte minore.

În ceea ce privește restul, clauzele de livrare convenite vor fi interpretate în conformitate cu regulile Incoterms valabile la momentul semnării contractului. Dacă lipsește un anumit acord, se aplică regulile Incoterms "franco fabrică". În ceea ce privește restul, clauzele de livrare convenite vor fi interpretate în conformitate cu regulile Incoterm valabile la momentul semnării contractului. Dacă lipsește un anumit acord, se aplică regulile Incoterms "franco fabrică".

 

VII. Rezervarea dreptului de proprietate 

1) STILL își rezervă dreptul de proprietate asupra articolelor de livrare până la primirea tuturor plăților rezultate din relația de afaceri cu clientul. Dacă a fost convenită plata prin cec sau factură, rezervarea dreptului de proprietate va acoperi și plata facturii, așa cum a fost acceptată de STILL și nu va expira atunci când cecul este creditat de STILL. Rezervarea dreptului de proprietate va continua atunci când creanța a fost înregistrată într-un cont deschis, apoi plătită și confirmată.

2) Clientul tratează articolele de livrare cu cea mai mare grijă și efectuează orice lucrări de reparații, întreținere și inspecție necesare în timp util și pe cheltuiala sa. STILL are dreptul să asigure mărfurile condiționate împotriva furtului, defectării utilajelor, inundațiilor, incendiilor și a altor daune, cu excepția cazului în care clientul poate dovedi că a încheiat el însuși asigurarea relevantă.

3) Clientul nu trebuie să pună gaj și nici să cedeze articolele de livrare ca garanție.

4) Clientul va informa imediat STILL cu privire la orice anexe, sechestre sau alte acte de dispoziție efectuate de terți. Costurile eliminării acestor măsuri vor fi suportate de client.

5) Clientul este îndreptățit să revândă articolele de livrare în cursul obișnuit al activității, titlul de proprietate fiind rezervat sau să permită unor terțe părți să le folosească contra cost. Acesta cedează prin prezenta companiei STILL toate creanțele clienților săi sau a terților care decurg din revânzarea bunurilor sau din transferul utilizării, aceste creanțe se ridică la suma facturată pentru vânzarea inițială a bunurilor condiționate plus 20%, indiferent de faptul că articolele de livrare sunt transferate fără a fi procesate sau după procesare și fără ca tranzacția să necesite o notificare specifică privind cesiunea în cazuri individuale. Clientul este autorizat să colecteze aceste creanțe și după efectuarea cesiunii, deși nu afectează puterea STILL de a colecta aceste creanțe. STILL poate exercita acest drept dacă clientul nu își îndeplinește angajamentul de plată față de STILL sau dacă s-a solicitat o procedură de insolvență împotriva clientului. Dacă apare o nerambursare a plății, STILL poate cere ca sumele datorate companiei STILL să fie plătite într-un cont de agenție numit de STILL. Mai mult, STILL poate cere, de asemenea, ca debitorii clientului să efectueze plățile către STILL, ca acesta să comunice companiei STILL numele debitorilor din conturile alocate în acest scop și ca cesiunea să fie comunicată debitorilor.

6) În cazul în care creanţa de încasat în urma revânzării nu poate fi cesionată în măsura de mai sus, deoarece suma în cauză face obiectul unui contract de cont curent între client și clientul său, soldul de cont curent se consideră că a fost atribuit după compensare, în măsura în care creanțele din revânzare vor fi cesionate în conformitate cu prevederile de mai sus. Această garanție va continua să existe până la achitarea tuturor creanțelor clientului imputate terților.

7) În cazul în care clientul prelucrează, conectează, amestecă sau combină bunurile condiționate cu alte bunuri care nu aparțin STILL, STILL va dobândi coproprietatea noului produs proporțional cu valoarea bunurilor condiționate în comparație cu cea a celorlalte bunuri procesate. În ceea ce privește restul, aceleași dispoziții referitoare la bunurile condiționate se vor aplica și bunurilor noi, care devin o marfă condiționată în sensul acestor termeni de livrare.

8) În cazul în care clientul încalcă contractul, în special prin nerespectarea plăților, STILL va fi îndreptățită să revendice bunurile după ce a fost emisă o notificare scrisă. Deși clientul are obligația de a preda bunurile, luarea lor înapoi nu implică în mod automat o retragere din contractul de furnizare. În acest caz, perioada de livrare este suspendată și STILL își rezervă dreptul de a relua livrările după ce cauza neînțelegerii a fost eliminată sau clientul a furnizat o garanție, perioada de livrare fiind apoi reconfirmată și restabilită.

9) La cererea clientului, STILL se obligă să emită orice garanții la care STILL are dreptul în plus față de 20% din valoarea creanțelor care urmează să fie garantate.

10) În cazul în care legea care guvernează teritoriul în care se află articolele de livrare nu permite punerea în aplicare a acordului de mai sus privind furnizarea de garanții și dacă legea permite STILL să asigure alte drepturi ale articolului de livrare, STILL poate exercita toate drepturile de acest fel.

11) Clientul va ajuta compania STILL cu implementarea tuturor măsurilor pe care STILL le poate lua pentru a-și proteja drepturile de proprietate sau orice alt drept cu privire la articolul de livrare.

 

VIII. Răspunderea pentru defecte, perioada de garanție

1) Perioada de garanție

STILL garantează orice defecte existente la momentul transferului de risc, precum și orice reparații efectuate la articolele de livrare. Perioada de garanție este de 12 luni, dar limitată la un total de 1800 de ore de funcționare. În cazul în care acceptarea sau expedierea este întârziată din vina companiei STILL, garanția expiră nu mai târziu de 12 luni de la transferul riscului.

Nu există nicio garanție separată pentru articolele care sunt reprelucrate sau înlocuite în perioada inițială de garanție. Cu toate acestea, perioada de garanție va fi prelungită cu timpul de nefuncționare cauzat de lucrările de reparații sau înlocuire.

Articolele folosite nu sunt în garanție.

2) Obligația de a inspecta

Clientul poate emite pretenții cu privire la defectele ireparabile, cu excepția unor astfel de pretenții care decurg din contractele de muncă, dacă și-a îndeplinit în mod corespunzător datoria de a inspecta și raporta defectele în conformitate cu articolul § 377 din Codul comercial [German] (HGB). Acesta va notifica imediat STILL în scris cu privire la orice defecte constatate.

3) Sfera de aplicare a garanției

În cazul în care articolul de livrare nu respectă condițiile convenite în momentul transferului riscului, cererea de executare a clientului acoperă înlocuirea sau reprelucrarea gratuită a acelor piese inutile sau a căror utilitate este în mod substanțial afectată, la discreția STILL.

Clientul va acorda companiei STILL timpul și ocazia necesare, după ce a făcut acordurile necesare cu aceasta, astfel încât STILL să poată fie să înlocuiască, fie să reprelucreze piesele defecte, la propria sa discreție. Nerespectarea acestor acorduri eliberează STILL de obligațiile sale în acest sens.

Atunci când satisface cererile de garanție ale clientului, STILL va suporta toate cheltuielile necesare și rezonabile, în special costurile de expediere, transport, forță de muncă și materiale. Acest lucru nu se aplică costurilor suplimentare care au fost suportate dacă articolele de livrare au fost mutate într-un alt loc decât locul de executare convenit prin contract. La alegerea STILL, reprelucrarea se efectuează fie la sediul furnizorului, fie la sediul clientului final. În cazul în care clientul solicită ca reprelucrarea să nu se efectueze la sediul furnizorului, acesta va suporta costurile pentru trimiterea personalului la sediul său. Piesele înlocuite devin proprietatea STILL.

4) Obligații suplimentare și drepturi de brevet

În cazul în care clientul nu poate utiliza articolul livrat din vina companiei STILL, fie ca urmare a sfaturilor incorecte date înainte sau după încheierea contractului sau a lipsei de consiliere, sau ca urmare a încălcării altor obligații suplimentare convenite prin contract, în special instrucțiunile privind modul de utilizare și întreținere a articolului de livrare, se vor aplica articolele VIII și IX din prezentele condiții de livrare, toate reclamațiile suplimentare din partea clientului fiind excluse.

În cazul în care se constată un viciu legal în titlul de proprietate, mai ales atunci când livrarea încalcă drepturile de brevet ale terților, STILL va depune toate eforturile pentru a elimina aceste vicii. În cazul unui rezultat negativ, se aplică articolul IX din aceste condiții de livrare. Toate reclamațiile suplimentare ale clientului vor fi excluse, în special înlocuirea pentru orice tip de daune, inclusiv daune care nu privesc direct articolul de livrare. În ceea ce privește restul, se aplică articolul IX, alineatul (5) din aceste condiții de livrare.

5) Limitarea răspunderii

Garanția/răspunderea STILL pentru produsele importante achiziționate de la un furnizor secundar și încorporate în articolele de livrare este limitată la atribuirea garanției și a acțiunilor în răspundere la care STILL are dreptul împotriva furnizorului secundar al produsului în cauză. În caz contrar, răspunderea STILL este limitată la alegerea atentă a furnizorilor secundari. Cu toate acestea, orice lucrări de reprelucrare necesare care trebuie efectuate în perioada de garanție vor fi efectuate de STILL.

Nu se acordă nicio garanție pentru defectele cauzate de

  • utilizarea forței,
  • folosirea articolului de livrare în orice alt scop decât cel prevăzut,
  • reparații efectuate de personal neinstruit sau neautorizat de STILL,
  • utilizarea de uleiuri și combustibili de alt tip decât cei specificați sau
  • piese care nu sunt furnizate de STILL.
  • Nici STILL nu va garanta piesele uzate sau daunele cauzate de uzura naturală.

 

IX. Dreptul de anulare al clientului, reducerea prețului de achiziție și alte forme de răspundere

1) Frustrare

Clientul se poate retrage din contract atunci când STILL nu este în cele din urmă în măsură să presteze serviciul complet înainte de transferul riscului. Dacă STILL este, în mod evident, împiedicată temporar să presteze serviciul, clientul va avea dreptul să se retragă din contract numai atunci când STILL nu efectuează livrarea într-un termen rezonabil după ce a fost eliminată cauza frustrării.

2) Livrare parțială

De asemenea, clientul se poate retrage din contract atunci când, în cazul în care a comandat articole de livrare identice, o livrare parțială se dovedește imposibilă având în vedere numerele implicate și clientul are un interes vital în refuzul unei livrări parțiale. Dacă nu este cazul, clientul poate reduce contravaloarea în consecință. La calcularea reducerii prețului, trebuie luat în considerare articolul § 441, alineatul (3) din Codul civil [german] (BGB). Aspectul decisiv pentru calcularea reducerii valorii este măsura în care clientul beneficiază de articolul de livrare.

În cazul în care clientul nu poate accepta livrări parțiale atunci când a întârziat deja primirea bunurilor sau din orice alt motiv pentru care este responsabil, va trebui totuși să plătească.

3) Defecte neremediate

În plus, clientul se poate retrage din contract dacă

  • STILL permite ca termenul de remediere a unui defect în sensul acestor termeni de livrare să fie depășit, după ce acest termen a fost stabilit în scris și s-au luat în considerare posibilele comenzi și perioadele de livrare pentru piesele de schimb necesare pentru efectuarea lucrărilor de remediere sau
  • remedierea defectului a fost în cele din urmă fără rezultat, deși au fost acordate cel puțin două încercări.

În cazurile de mai sus, este la latitudinea clientului să solicite o reducere a prețului de achiziție mai degrabă decât să se retragă din contract.

4) Reducerea prețului

Dacă după finalizarea lucrărilor de remediere mai există defecte minore, care pot fi ignorate dacă articolele de livrare sunt încă adecvate pentru utilizarea prevăzută, dreptul clientului de a se retrage din contract va fi exclus. În acest caz, acesta are dreptul la o reducere a prețului. Reducerea prețului se calculează pe baza articolului § 441, alineatul (3), din BGB. Aspectul decisiv pentru calcularea reducerii valorii este măsura în care clientul beneficiază de articolul de livrare.

5) Excluderea răspunderii

Orice alte reclamații ale clientului, indiferent de temeiurile legale pe care se bazează, vor fi excluse, la fel și înlocuirea produselor cu daune de orice fel, inclusiv a daunelor care nu afectează articolul de livrare ca atare (de exemplu pierderea utilizării și a producției, profituri pierdute sau orice alte daune ulterioare). Această excludere a răspunderii nu se aplică în caz de rea intenție sau neglijență gravă din partea STILL și atunci când obligațiile contractuale majore au fost încălcate. În cazul în care au fost încălcate obligațiile contractuale majore, STILL va fi răspunzătoare doar pentru daunele legate de contract și previzibile în mod rezonabil, cu excepția cazurilor de rea intenție sau neglijență gravă.

Excluderea răspunderii nu se aplică acelor cazuri, în care, ca urmare a unui articol de livrare defectuos, răspunderea pentru vătămarea corporală sau deteriorarea obiectelor utilizate în mod privat este asumată în conformitate cu articolele §§ 1 și 4 din Legea privind răspunderea pentru produse [germană] (Produkthaftungsgesetz). Excluderea răspunderii nu se va aplica nici atunci când anumite condiții au fost garantate și această garanție este destinată să asigure clientul împotriva daunelor care nu afectează direct articolul de livrare.

Și, în cele din urmă, excluderea răspunderii nu se va aplica în cazul în care STILL și-a încălcat voit îndatoririle și a cauzat vătămări corporale cu consecințe legale, adică a pus în pericol viața și sănătatea unor persoane.

 

X. Legea aplicabilă

Toate contractele sunt reglementate de legislația germană, acordul ONU privind contractele de vânzare internațională de bunuri (CISG) fiind exclus.

 

XI. Locul de jurisdicție și executare

Instanțele civile din Hamburg vor fi responsabile pentru toate litigiile care decurg din contract, precum și pentru procedurile de executare a cecurilor și facturilor, precum și pentru procedurile de somație și arestare. Acest lucru nu se aplică dacă este specificat un loc exclusiv de jurisdicție. STILL are, de asemenea, dreptul de a opta pentru instanța care răspunde de furnizor.

Locul de executare a serviciilor care urmează să fie prestate de ambele părți contractante este Hamburg.